Alegerea unui contabil pentru lucrul la distanță

Nu orice specialist va face față serviciilor chiar și ale unei companii foarte mici sau ale unui antreprenor individual. Contabilitatea unei întreprinderi necesită cunoștințe în diferite domenii ale contabilității, capacitatea de a lucra cu impozite, fonduri și multe alte abilități. Un antreprenor, atunci când alege un specialist în contabilitate la distanță, ar trebui să-și evalueze cu atenție experiența pentru a evita erorile în contabilitate și problemele conexe: amenzi, blocarea unui cont curent și reclamații de la autoritățile de reglementare.

Un contabil poate aplica pentru un serviciu de la distanță pentru o companie dacă are o experiență pozitivă în contabilitate și raportare, dacă este familiarizat cu lucrul în regimul fiscal pe care compania l-a ales și știe să aplice deduceri fiscale. De asemenea, ar trebui să prezinte opțiuni de interacțiune cu directorul pe o serie de probleme: transferul documentelor primare, semnarea documentelor, plata facturilor.
Instrumente de lucru și abilități ale unui contabil

Locul de muncă al contabilului trebuie să fie dotat cu echipamentele necesare: telefon, PC, imprimantă, scanner, acces la Internet, mape și cutii pentru depozitarea documentelor pe hârtie. Contabilul trebuie să cunoască un program de contabilitate sau un serviciu online care să răspundă nevoilor firmei angajatoare. Abilitatea de a trimite rapoarte prin Internet este importantă.

Contabilul trebuie să urmărească inovațiile și informațiile de actualitate din domeniul impozitelor, raportării și contabilității, să aibă acces la formele actuale de documente. Pentru muncă, contactele experților care pot fi consultați într-o situație dificilă vor fi valoroase.
Contract între un contabil și o firmă

Un acord verbal informal între un contabil independent și un director de companie este încă o modalitate populară de a oficializa cooperarea. În ciuda aparentei comoditati, acest lucru pune ambele părți în pericol: directorul poartă singur toată responsabilitatea financiară și juridică pentru acțiunile contabilului, iar contabilul nu se va putea proteja în cazul unui conflict. Prin urmare, părțile ar trebui să încheie un contract de muncă sau un contract de drept civil, care să precizeze atribuțiile unui contabil, cuantumul remunerației, confidențialitatea și responsabilitatea părților.