Automatizare în contabilitate

Există multe servicii care accelerează procesul de introducere a datelor primare în baza de date contabilă. De exemplu, modulele care sunt integrate în serviciile electronice de gestionare a documentelor transferă imediat date dintr-un document într-o bază de date. Dar nu toate contrapărțile sunt de acord să lucreze cu documente electronice, mulți preferă schimbul de documente primare pe hârtie.

O altă soluție la problema principală este un sistem de recunoaștere automată a scanărilor documentelor primare. Iată cum funcționează:

    o scanare a documentului primar este încărcată în serviciu - un act, scrisoare de parcurs, factură etc.;
    sistemul efectuează recunoașterea, dacă ceva nu poate fi determinat, avertizează contabilul despre acest lucru prin evidențierea câmpului corespunzător din document;
    programul arată ce informații intenționează să încarce în baza de date, iar contabilul le verifică;
    documentul primar este deținut în programul de contabilitate.

Viteza de procesare a documentelor crește de câteva ori, iar numărul de erori scade. În departamentul de contabilitate, pachetele de facturi încetează să se acumuleze, care sunt apoi introduse de urgență în sistem la începutul unui nou trimestru.

Contabilitatea nu înseamnă doar raportarea impozitelor și introducerea documentelor în baza de date. Acesta este centrul care colectează informații despre activitatea companiei. Trebuie să aflați profitul operațional - directorul merge la departamentul de contabilitate. Furnizorul face reclamații cu privire la neefectuarea lucrărilor - directorul sună contabilul și îi cere o scanare a certificatului de finalizare. Și așa mai departe la infinit.