Cum lucrează un contabil într-o companie?

Contabilul are multe sarcini: formarea documentelor primare, plăți pentru plata impozitelor, trimiterea rapoartelor la timp, calcularea salariilor, eliberarea unui certificat. Bunăstarea financiară a organizației depinde de munca unui contabil, iar o greșeală poate fi costisitoare: de exemplu, blocarea unui cont curent, amenzi, sancțiuni administrative și chiar penale împotriva directorului.

Prin urmare, dacă o companie invită un contabil la personal, atunci este important să se creeze condiții pentru munca sa:

    Oferiți contabilului un loc de muncă, un computer și un program de contabilitate pentru ținerea evidenței întreprinderii.
    Furnizați o conexiune la internet permanentă pentru a lucra cu banca de internet, cadrul legal, reglementările și instrucțiunile.
    Organizați un abonament la publicații despre contabilitate pentru a afla în timp inovațiile și schimbările în formele documentelor.

De asemenea, este important să distribuiți responsabilitățile în echipă, astfel încât contabilul să fie angajat în sarcini directe și să nu fie distras de treburile terțe pe care le poate prelua un secretar, manager sau CFO.

Ai grijă de organizarea programului de lucru, astfel încât dimineața contabilul să întocmească și să verifice documentele, și să nu fie distras de întrebările angajaților sau antreprenorilor.

Pentru a putea îndeplini sarcinile într-o zi lucrătoare, un contabil trebuie să facă o listă de sarcini și să prioritizeze. Pentru a face acest lucru, urmați regulile:

    Când înregistrați un angajat, pregătiți pe rând toate documentele: o cerere, o comandă, un contract de muncă, o înscriere într-un carnet de muncă și colectarea certificatelor de la un angajat. Întocmește o casă de casă și rulează zilnic un extras de cont bancar.
    Formulați corect documentele primare, ținând cont de toate detaliile.
    Păstrați documentele într-un loc desemnat.
    Alocați timp doar pentru completarea documentelor pentru a nu fi distras de alte sarcini.
    Folosiți cât mai mult posibil automatizarea: crearea de tranzacții într-un serviciu online, crearea de documente electronice prin recunoașterea scanărilor facturilor sau chitanțelor, trimiterea de rapoarte prin Internet și lucrul cu o bancă pe Internet, generarea automată a rapoartelor pe baza datelor contabile etc.
    Automatizați munca: utilizați serviciile online pentru contabilitate, generarea de rapoarte, lucrul cu documente și banca de internet.
    Urmați programul de raportare și plăți către autoritățile de reglementare.

Un mediu de lucru adecvat, un program de încredere sau un serviciu online simplifică munca unui contabil, ajută la concentrarea asupra sarcinilor, la evitarea greșelilor și la menținerea ordinii în departamentul de contabilitate.