Ce face un contabil?

Dacă specialistul în contabilitate reglementează singur munca întregului departament de contabilitate, atunci el îndeplinește o gamă largă de sarcini. Mai mulți contabili din stat tind să împartă aceste funcții, specializați în anumite domenii (salariu, impozite etc.).

    Formarea politicilor contabile în conformitate cu legislația, pe baza specificului activităților și structurii companiei.
    Contabilitatea primară. Recepția, prelucrarea și controlul documentelor primare: comenzi de numerar, acte, facturi, facturi, contracte cu contrapărți etc.
    Înregistrarea tranzacțiilor comerciale care au loc la întreprindere în documentele contabile corespunzătoare.
    Formarea unei baze de date a documentelor contabile si asigurarea securitatii acestora.
    Contabilitatea proprietății și amortizarea acesteia.
    Controlul asupra disciplinei de numerar și efectuarea tranzacțiilor cu numerar.
    Stat de plată, înregistrarea plăților în baza contractelor civile, înregistrarea indemnizațiilor spitalicești, indemnizații de concediu, indemnizații de călătorie, despăgubiri, penalități.
    Inregistrarea impozitului pe venitul persoanelor fizice, calculul si plata primelor de asigurare obligatorie pentru angajati.
    Raportarea la fondurile extrabugetare de către personal.
    Contabilitatea personalului (într-o firmă mică), înregistrarea angajaților, eliberarea certificatelor.
    Contabilitate fiscala: calcularea impozitelor, optimizarea acestora, intocmirea platilor, intocmirea si transmiterea rapoartelor.
    Furnizarea de informații complete despre situația financiară, performanța și fluxul de numerar.
    Mentinerea contabilitatii de gestiune sau ajutarea managerului in aceasta directie: oferirea de optiuni pentru o utilizare mai eficienta a resurselor organizatiei.
    Dezvoltarea și implementarea măsurilor de respectare a disciplinei financiare și a utilizării raționale a resurselor organizației.
    Interacțiunea cu băncile.
    Participarea la inventar.
    Monitorizarea modificărilor legislației, inovațiilor și formelor actuale de documente.

Un contabil este un specialist care se dezvoltă constant, deoarece domeniul său de activitate este, de asemenea, supus unor schimbări regulate. Compania se extinde, apar noi domenii contabile si noi situatii de afaceri, legislatia se schimba, se introduc noi forme de raportare sau noi tipuri de plati. Toate acestea stimulează inevitabil contabilul la creșterea profesională.

Organizațiile și antreprenorii trebuie să păstreze documente care se referă la impozite, contabilitate și personal. Unele documente trebuie păstrate până la 50 și 75 de ani, chiar dacă afacerea a fost închisă de mult. În acest articol, vom vorbi despre perioadele de stocare, penalizările pentru încălcări și modalități de simplificare a acestei sarcini.

Contabilitatea nu înseamnă doar raportarea impozitelor și introducerea documentelor în baza de date. Acesta este centrul care colectează informații despre activitatea companiei. Trebuie să aflați profitul operațional - directorul merge la departamentul de contabilitate. Furnizorul face reclamații cu privire la neefectuarea lucrărilor - directorul îl sună pe contabil și îi cere o scanare a certificatului de finalizare. Și așa mai departe la infinit.