Cum să găsești un contabil online?

Un angajat externalizat permite companiei să economisească o mulțime de bani, deoarece o unitate de personal costă o afacere mult mai scumpă decât un angajat independent. Un profesionist independent nu trebuie să echipeze un loc de muncă și să-i furnizeze echipamentul necesar. Un angajat la distanță al unei firme mici poate lucra câteva ore pe săptămână și poate primi o remunerație adecvată. Problema concediului medical într-o astfel de situație dispare de la sine.

În același timp, cooperarea cu un contabil la distanță are propriile riscuri. Managerul nu poate controla întotdeauna contabilul, nu este întotdeauna sigur de executarea la timp și de înaltă calitate a sarcinilor contabile. Este necesar să faceți schimb de documente cu un angajat la distanță: trimiteți-i primarul pentru procesare și primiți documentele completate pentru semnare și ștampilare. Astfel, pentru ca contabilitatea companiei dvs. să fie efectuată în mod competent și fără probleme, trebuie să abordați cu atenție alegerea unui contabil și să stabiliți o procedură convenabilă pentru a lucra cu acesta.
Selectarea candidaților pentru rolul de contabil acasă

Dacă sunteți în căutarea unui angajat la distanță, atunci trebuie să îi verificați cu atenție cunoștințele și experiența, să primiți recomandări și feedback despre munca sa. O conversație personală sau un interviu pe Skype vă va permite să testați competența candidatului. Rugați-l să vă arate diplome și certificate care confirmă educația sa. Întrebați despre practica sa profesională: cu ce regimuri fiscale a lucrat specialistul, cu ce tipuri de rapoarte a prezentat și cu ce firmă de scară a condus anterior. Aflați numele acestor companii și verificați-le realitatea pe Internet. Verificați volumul de muncă al candidatului: ce altceva va face, pe lângă menținerea departamentului de contabilitate al companiei dvs.

Dacă un lider de afaceri nu are pregătire pentru a evalua adecvarea profesională a unui candidat, este necesar să se aducă un profesionist competent care să ajute la desfășurarea interviului. Am scris deja despre cum să alegem un contabil și ce nuanțe sunt importante să fim atenți.
Reglementări pentru munca unui contabil la distanță

Deja la etapa de selectare a candidaților, merită să discutați cu viitorul angajat reglementările de muncă. Aflați cum este echipat locul de muncă al contabilului, în ce program sau serviciu online candidatul este obișnuit cu contabilitatea. Verificați dacă va fi capabil să desfășoare activități pentru compania dvs. în cadrul acestui program, dacă este posibil să formeze documentele necesare și să pregătească rapoarte. Întrebați cum contabilul stochează documente, dacă este pregătit să se ocupe de documente electronice.

Dacă cea mai mare parte a lucrării se desfășoară utilizând un program sau un serviciu de contabilitate, aflați dacă puteți obține acces online la departamentul de contabilitate al companiei dvs., modul în care contabilul va introduce documentele perioadelor anterioare în program și dacă va fi posibil pentru a descărca documente din program dacă decideți să încheiați cooperarea.

Cu contabilul, trebuie să fiți de acord cu regulile de interacțiune, să aprobați un format de comunicare convenabil și canale de comunicare:

    În calitate de șef al întreprinderii, el va atribui sarcini contabilului și va înregistra urgența acestora.
    În calitate de contabil, el va raporta managerului munca depusă și va demonstra rezultatele acesteia.
    În ce formă și cu ce frecvență veți transfera compania principală către contabil și veți primi documente de la acesta pentru semnare și sigiliu.

Acord de contabil la distanță

Pentru a documenta drepturile și obligațiile părților, remunerația și responsabilitatea contabilului, este necesar să încheiem un acord cu acesta. Acesta poate fi un contract de muncă sau un contract de serviciu public. Codul muncii al Federației Ruse prevede procedura de admitere la muncă la distanță și documentele necesare înregistrării unui lucrător la distanță. Avantajul unui contract de drept civil este că organizația plătește mai puține contribuții din remunerație contabilului decât atunci când întocmește un contract de muncă.

Când se face alegerea, formalitățile sunt soluționate și se ajunge la un acord cu privire la formatul muncii, șeful întreprinderii trebuie doar să controleze munca contabilului său la distanță. Am scris despre modul în care acest lucru poate fi implementat.

Prelucrarea documentelor pe hârtie este o parte semnificativă a activității unui contabil. Cu cât sunt mai multe hârtii, cu atât angajatul rezolvă mai mult problema introducerii acestora în sistemul contabil. Recunoașterea automată a documentelor va ajuta la accelerarea acestui proces și va elibera timpul contabilului pentru sarcini mai importante.

Documentul principal este baza pentru întocmirea unei înregistrări contabile. Prin urmare, este important să introduceți toate documentele în baza de date contabilă. Principalul lucru nu este să greșești. Vă vom spune cum să accelerați introducerea datelor primare, să reduceți riscul de erori și să eliberați contabilul de rutină.

Contabilitatea nu este doar raportarea fiscală și introducerea documentelor în baza de date. Acesta este centrul care colectează informații despre activitatea companiei. Trebuie să aflați profitul operațional - directorul merge la departamentul de contabilitate. Furnizorul face reclamații cu privire la neexecutarea muncii - directorul îl cheamă pe contabil și cere o scanare a certificatului de finalizare. Și așa mai departe ad infinitum.