Audit fiscal la fața locului - arătați-vă disponibilitatea

"Domnilor, auditorul vine la noi!" Pentru multe companii, o astfel de frază este cu adevărat asemănătoare morții. Nu fiecare companie este capabilă să reziste unui audit detaliat al activităților financiare și economice, contabilitate, evaluare fiscală. Nu este dificil să găsiți sfaturi despre cum să faceți testul mai dificil sau să îl treceți cu cea mai mică pierdere.

Dar să fim optimiști - există o modalitate de a ne pregăti cu adevărat, astfel încât totul să meargă „fără probleme, fără probleme”.

Instrucțiuni de pregătire:

    Cel mai important, uitați să tratați raportul de audit ca pe un panaceu pentru auditurile fiscale. Desigur, fără o opinie, ei nu vă vor accepta raportul anual, dar în cazul unor încălcări constatate, nu vă puteți baza pe o „indulgență” sub forma unui raport de audit. Mai mult, dacă defectele au apărut după audit (iar concluzia indică cu exactitate industriile care sunt auditate)
       
    Pregătiți baza - situațiile contabile trebuie să fie corecte și complete
       
    Efectuați un audit intern complet
       
    Verificați activitatea (indiferent cât de mult intenționată) a conturilor active - conturile materiale ar trebui să funcționeze și să nu mintă ca o greutate mortă
       
    Eliminați diferite nume ale aceleiași contrapartide - ar trebui să evitați situațiile în care aceeași organizație (de exemplu, vânzarea balanțelor pentru camioane) este listată în documente ca „Balanțe” și „Balanțe LLC”; înregistrări similare duc la confuzie între creanțe și de plătit
       
    Calculați contrapartidele „problemă” - întreprinderi, decontarea cu care se efectuează pe un troc, pe bază de compensare, utilizând valori mobiliare; verificați disponibilitatea unui set complet de documente primare necesare și fiți gata pentru o contracontrol
       
    Verificați baza contabilă pentru tranzacții atipice - este necesar să eliminați tranzacțiile care „acoperă” cu ușurință adevărata stare de fapt, chiar dacă este imparțială