Bazele păstrării evidenței cheltuielilor într-o organizație

Ținerea evidenței cheltuielilor este un principiu obligatoriu al organizării activității competente a întregii companii. O schemă de contabilitate perfect ajustată sub controlul specialistului șef și direct al șefului întreprinderii va îmbunătăți semnificativ oportunitățile de afaceri.

Indiferent de direcția aleasă a activității firmei, legislația prevede contabilitatea continuă la un anumit moment, o parte importantă a acesteia fiind contabilitatea diferitelor cheltuieli. Specialiștii sunt obligați să efectueze o întreținere adecvată și reală a contabilității separate a cheltuielilor dacă întreprinderea operează în diverse direcții.


Costul companiei este scăderea capitalului cauzată de cedarea activelor și reducerea beneficiilor și profiturilor. Excepția este minimizarea depozitelor, organizată prin acordul fondatorilor afacerii. Eliminarea activelor care pot genera venituri în viitor reprezintă o risipă a valorii anumitor obiecte asociate vânzării, donației sau lichidării acestora.

Nu orice anulare poate fi atribuită cheltuielilor companiei. De exemplu, următoarele puncte nu sunt ele:

    rambursarea datoriilor, împrumuturilor și creditelor;
    achiziționarea de valori mobiliare și acțiuni ale unor companii terțe;
    plata în avans și plata în avans pentru serviciile furnizate;
    achiziționarea de active imobilizate suplimentare;
    lucrează pentru a îmbunătăți munca angajatului;
    plata pentru evenimente caritabile;
    organizarea de evenimente de recreere, sport și divertisment.

Clasificarea tipurilor de cheltuieli este influențată de natura, caracteristicile și condițiile de implementare a acestora, precum și de domeniul de aplicare al firmei. Aloca:

    costuri de operare;
    cheltuieli pentru activități standard.