Proceduri privind întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale

Organizarea competentă a propriei afaceri presupune pregătirea de înaltă calitate a situațiilor financiare. Acest tip de activitate este menținerea unui sistem unificat, care reflectă toate informațiile despre rezultatele activității economice a organizației. Procesul se desfășoară în conformitate cu normele stabilite în deplină conformitate cu legislația și condițiile autorităților fiscale.


La compilarea acestui tip de rapoarte, se utilizează date privind starea financiară și economică a întreprinderii pentru perioada de impozitare curentă. Un specialist calificat trebuie să filtreze corect informațiile, să elimine informațiile fără sens, să stabilească cei mai buni indicatori și să organizeze datele. Etapa finală de conversie a raportului este realizată pentru a facilita înțelegerea și aplicarea în continuare a informațiilor de către organizații terțe sau persoane fizice și autorități de reglementare.

Tipurile de rapoarte pot fi clasificate după frecvență, tip și grad de generalizare a informațiilor. Starea ulterioară a activității organizației depinde de procesul de compilare și structurare a informațiilor. Datele obținute îndeplinesc o serie de funcții:

    servesc ca sursă de analiză financiară;
    vă permit să evaluați implementarea planului;
    ajută la obținerea unei evaluări a poziției activităților financiare și economice
    stabiliți stabilitatea financiară și căile de dezvoltare ale companiei;
    identificați direcțiile periculoase și posibilitatea de a le evita.

Datele primite sunt principalul mijloc de comunicare între întreprindere, organizații terțe și autorități de reglementare. Informațiile și modul în care sunt prezentate în raport sunt guvernate de legile federale și dispozițiile speciale. Una dintre principalele cerințe la prezentarea unui raport este transparența și fiabilitatea completă, absența datelor incorecte, acuratețea și claritatea, precum și respectarea deplină a standardelor de umplere stabilite.

Serviciile de raportare financiară sunt o zonă destul de populară pentru diverse firme și companii. Un contabil calificat care lucrează pe principiul externalizării va oferi o oportunitate de a aduce organizația clientului la un nivel semnificativ nou. Specialistul va întocmi rapoarte anuale și trimestriale, va face o evaluare independentă a activităților și va sfătui în detaliu toate complexitățile și nuanțele lucrărilor ulterioare.