Cine poate ține contabilitatea companiei

Contabilitatea este o necesitate pentru orice organizație. La urma urmei, transmiterea regulată a rapoartelor către autoritățile fiscale este obligatorie atât pentru companiile mari, cât și pentru antreprenorii individuali. Există diferite tehnici contabile, iar profesioniștii contabili sunt familiarizați cu acestea. Dar organizarea contabilității într-o afacere mică este uneori foarte dificilă. Dacă decideți să vă angajați în afaceri private - de exemplu, pentru a vinde piese Mitsubishi, atunci va trebui să învățați noțiunile de bază ale contabilității în același timp, în caz contrar amenzile nu pot fi evitate.


Și este bine, de asemenea, dacă cifra de afaceri a afacerii dvs. mici este mică - în caz contrar, nu va dura mai puțin timp pentru a înregistra tranzacțiile comerciale decât pentru a face afaceri în sine. Și dacă puneți un contabil în personalul companiei dvs. mici, atunci venitul dvs. personal va scădea considerabil. Și vrând-nevrând, bietul antreprenor care vinde piese Hyundai continuă să poarte singură crucea dificilă.

Există o altă soluție a problemei - încredințarea contabilității unei companii terțe. Desigur, va trebui să plătiți pentru asistență contabilă, dar mult mai puțin decât un contabil cu normă întreagă. În plus, serviciile de asistență contabilă includ cel mai adesea planificarea fiscală și, dacă taxele pot fi optimizate, atunci beneficiile serviciilor profesionale de contabilitate devin și mai tangibile.

Serviciile de contabilitate sunt la mare căutare. Chiar și întreprinderile destul de mari folosesc adesea serviciile contabililor independenți. Serviciile pentru abonați sunt relativ ieftine, iar sfera serviciilor include audit și consultanță fiscală, dezvoltarea strategiei financiare a companiei și transmiterea în timp util a rapoartelor către organizațiile de inspecție. Cu toate acestea, principalii clienți ai companiilor de contabilitate sunt reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii, pentru care fezabilitatea economică a unei astfel de alegeri constă în raportul optim dintre costul redus al serviciilor și nivelul profesional al performanței acestora.